« Ana Sayfa

Till There Was You

(Blogun başlığı Beatles göndermeli evet, - yeri gelmişken söyleyeyim, Allah gibi gruptur, Allah olma olasılığı vardır; bu yüzden beep yazıyor diye okuyucu ufaktan bir istihza, inceden bir ciddiye almama sezerse, kendine afedersiniz bir tane çarpmalıdır, ardından da saygıdan titremelidir, titreyip blog okumaya devam etmelidir - ilk yazı da Beatles ile ilgili olsun diye kendimi yormamıştım; ama öyle denk geldi, güzel oldu. Evet devam şimdi.)



Bilindiği gibi sevgili The Beatles, şarkıları coverlanmaya doyulamayan bir grup. Ben bile coverlıyorum arada, yayımlamıyorum diye coverlamıyorum sanılabilir, yanlış. Aslında bugün "ben hiç Beatles coverlamadım, coverlamam da." diyen kişi bence yalan söylüyordur diye düşünüyorum, öyle de ruh hastası bir kişiyim, ayrıca konudan uzaklaştım, hemen dönüyorum:

With the Beatles albümünde bulunan Till There Was You coverından bahsedecektim. Şarkı da Beatles'ın değil aslında, "cover içinde cover" gibi rezil bir öbek kullanacak durumdayım aslında şu anda, ancak cover kelimesinden tiksindim. Neyse, şöyle oluyor: 1957 yılında Meredith Wilson adlı bir şarkıyazarı (süper kalıp buldum, bana bundan sonra şarkıyazarı deyin) The Music Man adlı Broadway müzikali için Till There Was You adlı şarkıyı yazıyor (çünkü şarkıyazarı, ehe). Paul dinliyor, çok beğenip çalmak istiyor. Sonradan bir sürü kişi söylemiş, Paul'un favorisi Peggy Lee'ninkiymiş.



İşte ben diyorum ki, bu Till There Was You'yu böyle yeni nesil cazcılardan biri, bence Jamie Cullum coverlasın, süper olur. Kendisinin Being for the Benefit of Mr Kite coverı var, muhteşem. Dinleyelim, düşünelim.

The Beatles - Till There Was You

Jamie Cullum - Being for the Benefit of Mr. Kite!


Bir de Till There Was You'nun Prince of Wales tiyatrosunda 4 Kasım 1963'te söylendiği kayıt var, o da şu (yalnız Paul'un kafa sallamaları sinir bozabilir, önceden uyarmalı.):



Not: Şimdi fark ettim, biraz uzaktan bakınca John, gitarının renginden dolayı, bağlama çalıyor gibi gözüküyor. Ve, yeter artık, 1963 yılı boyunca peruk taktıklarını itiraf etsinler!

Labels: , , , , , , , ,

evet, saklamıyorum,1963 yılında ingilteredeydim, ama bebektim.eğer şimdiki aklımla oralada olup da beatles a tesadüf etse idim, kafayı sarardım.demek ki, her işte bir hayır var.

Post a Comment

Kimler Kimler

Previous posts

konuş!



ajans haberleri